ویژگی های اصلی کاتلین:
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ویژگی های اصلی کاتلین:

Typing Static - تایپ Static یک مشخصه زبان برنامه نویسی است که به معنی نوع هر متغیر و عبارت در زمان کامپایل شناخته شده است. اگرچه این زبان به صورت تایپ شده است ، اما نیازی به مشخص کردن صریح نوع متغیرهایی که اعلام می کنید ، ندارد.
کلاسهای داده - در کوتلین ، کلاسهای داده وجود دارد که منجر به تولید خودکار دیگهای بخار مانند موارد برابر ، hashCode ، toString ، گیرنده ها / تنظیم کننده ها و موارد دیگر می شود.

مختصر - کد اضافی نوشته شده در سایر زبانهای برنامه نویسی شی گرا را به شدت کاهش می دهد.
ایمن - با حمایت از قابلیت انعطاف پذیری به عنوان بخشی از سیستم خود ، ایمنی را از اکثر موارد آزار دهنده و تحریک کننده NullPointerEx فراهم می کند.
هر متغیری در کوتلین به طور پیش فرض غیر پوستی است.

قابلیت همکاری با جاوا - کوتلین با ماشین مجازی جاوا (JVM) کار می کند بنابراین با جاوا کاملاً قابل همکاری است. ما می توانیم به راحتی از کد java از kotlin و کد kotlin از java استفاده کنیم.
قابلیت های عملکردی و شی گرا - کوتلین مجموعه ای غنی از بسیاری از روش های مفید را شامل می شود که شامل توابع مرتبه بالاتر ، عبارات lambda ، اضافه بار اپراتور ، ارزیابی تنبل ، اضافه بار اپراتور و موارد دیگر است.
تابع مرتبه بالاتر تابعی است که عملکرد را به عنوان یک پارامتر می پذیرد یا یک تابع را برمی گرداند یا می تواند هر دو را انجام دهد.

Cast Cast - به طور واضح مقادیر تغییر ناپذیر را تایپ می کند و مقدار را به طور خودکار در قالب امن خود وارد می کند.
اگر بخواهیم به یک نوع غیر قابل انعطاف رشته (String؟ = "BYE") بدون بازیگر ایمن دسترسی پیدا کنیم ، خطای کامپایل ایجاد می کند.

زمان تدوین - دارای عملکرد بالاتر و زمان تدوین سریع است.
سازگار با ابزار - از پشتیبانی ابزاری بسیار خوبی برخوردار است. از IDE های جاوا - IntelliJ IDEA ، Eclipse و Android Studio می توان برای کوتلین استفاده کرد. همچنین می توانیم برنامه Kotlin را از خط فرمان اجرا کنیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: